۩۞۩ FACE OF WAR۩۞۩

دانلود-عکس-مطلب و...

۩۞۩ FACE OF WAR۩۞۩

دانلود-عکس-مطلب و...

بهنوش بختیاری با مجموعه هوای تازه ساخته محمد رحمانیان پا به عرصه

 
بهنوش بختیاری با مجموعه هوای تازه ساخته محمد رحمانیان پا به عرصه بازیگری گذاشت

    • بهنوش بختیاری متولد 29/2/1354 در بیمارستان اقبال تهران و ساکن شهرک ژاندارمری است.
    •
پدرش بختیاری و مادرش تهرانی است. بهنوش عضو آخر یک خانواده 6 نفری است. یک خواهر و دو برادر بزرگ‌تر از خود دارد که هر سه متاهلند.
    •
در رشته مترجمی زبان لیسانس گرفته و با توجه به علاقه فراوانی که به این رشته دارد به محض این‌که فرصتی پیدا کند، به سراغ این رشته و ترجمه متون می‌رود.
    •
با توجه به شایعات فراوانی که در مورد ازدواج او بر سر زبان‌هاست هنوز مجرد است و به قول خودش شاید اصلا ازدواج نکند.
    •
با مجموعه هوای تازه ساخته محمد رحمانیان پا به عرصه بازیگری گذاشت و بعد از آن در مجموعه‌های وکیل محله، خانه قدیمی، سایه‌ها و معجزه وکیل هم بازی کرد.
    •
قبل از بازیگری به عنوان منشی صحنه فعالیت می‌کرد که این کار او را بسیار مسئولیت‌پذیر و منظم بار آورد که پایه‌گذار موفقیت‌های او در بازیگری بود.
    •
سال 75 به مدت یک سال زیرنظر خانم مهتاب نصیرپور در مدرسه رسام هنر دوره یک ساله تئاتر را گذراند که به واسطه آن با ادبیات بازیگری آشنا شد.
    •
به موسیقی علاقه فراوانی دارد، پدرش هم در این وادی کار می‌کند و یکی از دو برادرش هم در زمینه موسیقی فعال است.
    •
در مجموعه زیر آسمان شهر(3) و ورود ممنوع ممنوع به عنوان دستیار کارگردان در کنار مهران غفوریان حضور داشت.
    •
علاقه زیادی به فوتبال ندارد اما فوتبال‌های ملی رادنبال می‌کند در صورتی که فرصت پیدا کند به ورزش بدنسازی می‌پردازد.

 

    • علاقه‌ای به بیزینس ندارد. به قول خودش هر کسی جلوی او از پول و حساب و کتاب حرف بزند احساس می‌کند او سرگرم صحبت به زبان اسپانیایی است.
    •
عاشق خطاطی است و خیلی دلش می‌خواهد این هنر را به صورت حرفه‌ای دنبال کند.
    •
با توجه به مشغله کاری فراوان زیاد به کارهای خانه‌داری و آشپزی نمی‌رسد اما بسیار منظم و خوش‌سلیقه است. چلوکباب از غذاهای مورد علاقه اوست.
    •
عاشق لهجه بختیاری پدرش است اما خودش به لهجه بختیاری صحبت نمی‌کند.
    •
علاقه فراوانی به مسافرت دارد. آخرین مسافرتش به شهر مقدس مشهد بود و سرعین اردبیل به یادماندنی‌ترین نقطه‌ای بود که به مسافرت رفته است.
    •
علاقه فراوانی به مطالعه دارد و تا فرصتی به دست آورد به مطالعه می‌پردازد. او عاشق مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی و رمان است. آخرین کتابی که مطالعه کرده سلاخ خانه شماره 5 بود.
    •
در دوران کودکی برخلاف بسیاری از بچه‌ها که خیلی شلوغ و شر هستند دختر آرام و دوست‌داشتنی بوده.
    •
به موسیقی کلاسیک علاقه فراوانی دارد و از بین خوانندگان پاپ به صدای رضا صادقی، مرحوم ناصر عبداللهی و مازیار علاقه فراوانی دارد.
    •
در صورتی که وقت کند به سینما می‌رود. او سعی می‌کند همه فیلم‌های روز را ببیند. آخرین فیلمی که در سینما دیده «وقتی همه خواب بودن» است.
    •
علاقه فراوانی به مهمانداری هواپیما دارد. او پذیرایی در اوج آسمان را عاشقانه دوست دارد.

در صورتی که وقت کند به سینما می‌رود. او سعی می‌کند همه فیلم‌های روز را ببیند. آخرین فیلمی که در سینما دیده «وقتی همه خواب بودن» است.
    •
علاقه فراوانی به مهمانداری هواپیما دارد. او پذیرایی در اوج آسمان را عاشقانه دوست دارد.


    • از خواندن شعر لذت می‌برد، اما اصلا نمی‌تواند شعر بگوید و یا شعر حفظ کند ولی بسیار روحیه رمانتیک دارد.
    • آخرین کارهایش مستند ایرانگردی و کار 90 دقیقه‌ای «یک روزی زنجیرش رو پاره می‌کنم» ساخته آقای عباسی است که هنوز پخش نشده.
    • به بازی خانم‌ها ثریا قاسمی، مریلا زارعی، گوهر خیراندیش، لیلا حاتمی، سحر ولدبیگی و شقایق دهقان علاقه فراوانی دارد.
    • تا به حال در اکثر کارهای مهران مدیری به ایفای نقش پرداخته و در اکثر نقش‌هایش موفق ظاهر شده است، به هیچ عنوان از بازی کسی ایراد نمی‌گیرد و اهل بدگویی نیست.
    • برای بازی چندین پیشنهاد دارد که به خاطر بازی در مجموعه باغ مظفر به پیشنهادهایش جواب نه داده. او شرط بازی در کارهای روتین را متن و کارگردان و عوامل خوب عنوان می‌کند.

 
 

مهدی پاکدل به‌ گروه نمایشی «می‌خوام بخوابم» پیوست

 
 
 
مهدی پاکدل به‌ گروه نمایشی «می‌خوام بخوابم» پیوست
مهدی پاکدل به گروه بازیگران نمایش «می‌خوام بخوابم» پیوست.

به گزارش پایگاه "ایران بازیگر" به نقل از خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پیش از این مهدی فرج پور در این نمایش به ایفای نقش می‌پرداخت اما به دلیل سفر وی به لهستان هم اکنون مهدی پاکدل جایگزین او شده است.

نمایش «می‌خوام بخوابم» به نویسندگی و کارگردانی رضا گوران به ماجرای جنگ دوم جهانی و پیامدهای آن می‌پردازد و براساس متد آگستو بورل و تئاتر شورایی، آماده اجرا می‌شود به‌گونه‌ای که در این نمایش حد فاصل میان بازیگر و تماشاگر برداشته می‌شود و تماشاگران به جزیی از اجرا تبدیل می‌شوند.

قرار است این نمایش از 3 تیرماه سال جاری به مدت 12 شب در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این نمایش «می‌خوابم بخوابم» در اواخر سال گذشته به مدت 10 شب در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شده بود و هم اکنون نیز با حضور بازیگرانی چون اشکان صادقی، بنفشه نجاتی، روح الله حق گویی، سینا رهبانی و مهدی پاکدل به صحنه می رود.

این نمایش نخستین نمایشی است که سال 86 در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا می‌شود.

ایسنا
منبع
 

بهاره رهنما به «توفیق اجباری» پیوست

 
 
بهاره رهنما به «توفیق اجباری» پیوست
بهاره رهنما و لیلا عباسی به جمع بازیگران فیلم «توفیق اجباری» فیلم جدید محمدحسین لطیفی پیوستند
به گزارش پایگاه "ایران بازیگر" به نقل از خبرنگار سینمایی فارس،در حالیکه بیش از یک هفته از فیلمبرداری «توفیق اجباری» می‌گذرد،بهاره رهنما و لیلا عباسی به گروه بازیگران فیلم ملحق شدند.به این ترتیب محمدرضا گلزار،رضا عطاران،باران کوثری،بهاره رهنما،نیوشا ضیغمی،مجید یاسر،لیلا عباسی،نعیمه نظام دوست بازیگران نهایی این پروژه محسوب می‌شوند.
بهاره رهنما پیش از این با فیلم «شبانه» ساخته امیدبنکدار و کیوان علیمحمدی در جشنواره بیست‌و چهارم فجر حضور داشت.
بنا بر این گزارش،فیلمبرداری «توفیق اجباری» همچنان در خیابان شریعتی ادامه دارد و تاکنون محمدرضا گلزار، رضا عطاران، مجید یاسر، نیوشا ضیغمی و باران کوثری جلوی دوربین رفته‌اند.
عوامل اصلی تولید «توفیق اجباری» عبارتند از: کارگردان: محمدحسین لطیفی، مدیرفیلمبرداری: محمدرضا سکوت، صدابردار: سیامک نیازی، طراحی صحنه و لباس: محسن نوروزی، طراح چهره‌پردازی: محسن بابایی، مدیر تولید: مجید یاسر، تهیه‌کننده: کمال طباطبایی.
فارس
منبع
 

اصغر همت: چرا بودجه‌ی خانه‌ی تئاتر پرداخت نمی‌شود؟

 
 
اصغر همت: چرا بودجه‌ی خانه‌ی تئاتر پرداخت نمی‌شود؟
سخنگوی هیات مدیره خانه تئاتر از وضعیت مبهم بودجه این تشکل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه "ایران بازیگر" به نقل از خبرنگار ایسنا؛ اصغر همت گفت: علی‌رغم وعده‌ای که برای تامین بخشی از بودجه خانه تئاتر از سوی مسوولان فرهنگی کشور داده شده است،‌ هنوز در این زمینه اتفاقی نیفتاده است واین پرسش برای ما وجود دارد که چرا بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی به ما پرداخت نمی‌شود.

وی یادآوری کرد: سال گذشته نیز بخش اعظمی از بودجه خانه تئاتر پرداخت نشد و به همین دلیل نتوانستیم درباره مسایلی چون تعیین مدیر روابط عمومی و نیز راه‌اندازی مجدد سایت در کنار مسایل کلان‌تر خانه تئاتر اقداماتی انجام دهیم.

این بازیگر تئاتر در ادامه به وضعیت نامشخص ساخت‌وساز ساختمان خانه تئاتر اشاره کرد و به ایسنا گفت: متاسفانه در این زمینه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و همراهی‌های لازم از سوی شهرداری با ما انجام نمی‌شود، هر چند با حضور آقای مسجد جامعی در شورای شهر تهران و به دلیل سابقه ایشان در همکاری با خانه تئاتر در زمان تصدی‌شان در وزارت ارشاد، امیدواریم این موانع از سر راه خانه تئاتر برداشته شود.

اصغر همت ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود تئاتر و نیز مشکلات نوسازی مجموعه تئاترشهر گفت: این دغدغه به‌طور جدی در هیات مدیره خانه تئاتر وجود دارد تا برای حل این مسایل راهکارهایی بیندیشیم چرا که بازسازی تئاترشهر برای تمام هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر مساله‌ای مهم است که امیدواریم با همراهی سازمان میراث فرهنگی به‌شکل درستی انجام شود.

همت در پایان به ایسنا یادآوری کرد: با این همه، بزرگترین مساله فعلی تئاتر ما وضعیت مبهم این هنر است که همه مسایل دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد چرا که برنامه فعلی تئاتر ما مشخص نیست و حتی برگزاری رپرتوار نمی‌تواند چندان مفید باشد، چرا که مخاطبان تئاتر قشر نسبتا محدودی هستند که معمولا اجرای نمایش‌ها را دنبال می‌کنند و امیدواریم در گام نخست وضعیت تئاتر برای هنرمندان این رشته مشخص شود.

ایسنا
منبع
 

«فرزاد حسنی» خواستار ساخت دستگاه شایعه‌کشی شد

 
 
 
«فرزاد حسنی» خواستار ساخت دستگاه شایعه‌کشی شد
خبرگزاری فارس: فرزاد حسنی شایعه ممنوع‌التصویر شدن خود را تکذیب کرد و خواستار ساخته شدن یک دستگاه «شایعه‌کش» در رسانه‌ها شد!

به گزارش پایگاه "ایران بازیگر" به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی رادیو جوان، فرزاد حسنی مجری تلویزیون و کارگردان رادیو در این نمابر اعلام کرد: با فضای شایعه مخالفم و با استفاده از روشنگری، با این مسئله مبارزه خواهم کرد.
او معتقد است: این شایعات دلایل غیرمنطقی اما قابل عرضه برای یک اتفاق غیرمعمول را فراهم می‌کند و به‌نظرم چون یکسری از افراد نمی‌توانند رفتارهایم را حلاجی کنند، پس به شایعه پناه می‌برند.
این مجری جوان در ادامه، در مورد ممنوع التصویر شدن خود، گفته است:‌ خیلی از دوستان تماس گرفتند و در این مورد با من صحبت کردند، به هر حال احساس می‌کنم متأسفانه فضا برای قبول شایعات مهیا شده است. جالب این جاست که شایعه پردازی کسب و کار پررونقی هم شده است.
حسنی در ادامه افزود: عده‌ای می‌کوشند تا فضای قبول شایعه و شروع آن در رسانه‌ها جا بیفتد و امیدوارم مسئولین و کارشناسان رسانه بتوانند دربرابر این جریان رفتار معقولانه‌ای از خود نشان دهند.
وی در مورد این موضوع که به هر حال شایعه از جهتی هم موجب دیده شدن بیشتر فرد می‌شود، گفت: به نظرم در شایعه هیچ وقت منفعتی وجود ندارد و معتقدم همانطور که دستگاه ویروس کش نصب می‌کنیم، باید بتوانیم به نوعی یک دستگاه شایعه کش هم نصب کنیم و اینگونه، فضا برای کار کردن بهتر خواهد شد!
فرزاد حسنی اعلام کرد: در تابستان احتمالا برنامه‌ای روی آنتن سیما نخواهم داشت و در حال حاضر این مسئله به قطعیت نرسیده است. البته درصدد تهیه برنامه‌ای هستیم اما آنچنان به تولید آن مطمئن نیستم.
فرزاد حسنی در حال حاضر کارگردانی برنامه هفت شنبه رادیو جوان را به عهده دارد.
فارس
منبع
 

آنا نعمتی: «پارک‌وی» برایم شروع دوباره‌ است

 
 
 
آنا نعمتی: «پارک‌وی» برایم شروع دوباره‌ است
بازیگر فیلم «پارک‌وی» گفت: احساس می‌کنم «پارک‌وی» شروعی دوباره برای من است و حس بازی کردن برای فریدون جیرانی، مانند حس اولین بازی من در سینما است که در هیوا ارائه دادم.
به گزارش پایگاه "ایران بازیگر" به نقل از خبرگزاری فارس؛ آنا نعمتی بازیگر فیلم «پارک‌وی» درباره نقش سیمین مشرقی گفت:شخصیت‌های مشرقی فیلم‌های جیرانی همیشه محوری بودند و از لحاظ شخصیت‌پردازی به آنها توجه می‌شود.
وی ادامه داد: «پارک‌وی» اولین کاری است که جیرانی شخصیت مشرقی اغلب آثارش را در حاشیه قصه قرار می‌‌دهد و در آخر فیلم طوری پرداخته می‌شود که می‌توان تصور کرد تا با حضور او داستان «پارک‌وی»، در فیلمی مثل «پارک وی2» ادامه پیدا کند. و من از این اتفاق استقبال می‌کنم.
نعمتی گفت: مشرقی‌ها در فیلم‌های جیرانی عامل و محرک فیلم هستند و همیشه در راه درست قدم می‌گذارند.در «پارک وی» نیز این ویژگی در شخصیت سیمین مشرقی وجود دارد.
بازیگر نقش سیمین مشرقی افزود: در حاشیه روایت دختر و پسر فیلم که عشق را سطحی می‌گیرند و رابطه‌شان عمقی ندارد، سیمین مشرقی که متعلق به نسل قبل است با توجه به اختلافات و مشکلی که همسرش دارد، زن صبوری است و زندگی‌اش را ادامه می‌دهد.
وی در ادامه گفت: مشرقی با زندگی‌اش کلنجار می‌رود و برای دیگران راه حل پیشنهاد می‌کند، به این جهت حضور او در فیلم احساس می‌شود و نشانه‌های اتفاقات فیلم از طریق او به مخاطب داده می‌شود و در نهایت ماجرا را به دست می‌گیرد.
نعمتی به فارس گفت: این شخصیت در اواسط فیلم پررنگ‌ می‌شود و به نظر می‌رسد که کارگردان به رغم محوری نبودن نقش به آن پرداخت درستی داشته است.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره «پارک‌وی» گفت: «پارک‌وی» فیلمی است که در ژانر خودش برای اولین بار در سینمای ایران ساخته شده است و جیرانی با توجه به امکانات اندک و شرایط سخت جسوارانه آن را ساخته است. ژانر وحشت در دنیا یکی از سخت‌ترین ژانرهای سینمایی است و جیرانی این جسارت را به خرج داده است.
وی در انتهای سخنانش افزود: در فیلم،سکانس‌هایی وجود داشت که بیشتر به شخصیت سیمین مشرقی می‌پرداخت که در تدوین فیلم،کارگردان احساس کرد که باید حذف شود.با وجود اینکه شاید به نظر برسد این شخصیت حضور کمی دارد ولی تاثیرگذار است.
بنابراین گزارش،آنا نعمتی در گفت‌و‌گو با فارس عنوان کرد که به دلیل شباهت نامش با یکی از بازیگران زن سینما،نام هنری آنا را برگزیده تا از این پس در مطبوعات و رسانه‌ها با این نام شناخته شود.
فارس
منبع
 

معیارهای نامشخص گرافیک اسلامی

معیارهای نامشخص گرافیک اسلامی

می گویند گرافیک قبل از آن که یک هنر باشد، چیزی شبیه یک رسانه است ؛ یعنی گرافیک این روزها در جهان مدرن کارکرد کاملا رسانه ای پیدا کرده است و این رسانه اگر دیده نشود باید به دنبال آن باشیم که آیا ما واقعا گرافیست هستیم یا آن که کارکرد رسانه ها را به طور کامل یاد نگرفته ایم.

چند سال پیشتر که زنگ نخستین دوسالانه پوستر و گرافیک جهان اسلام به صدا درآمد، دو حاشیه غالب بر این رویداد هنری سایه انداخت ؛ اول آن که به نظر می رسید دوسالانه ای که آن روزها در تب برگزاری دوسالانه های اسلامی ازسوی فرهنگستان هنر برگزار شده است به دلایل نامعلوم بسیار عجولانه شکل گرفته است و دیگر آن که به طور کلی یک پوستر و یا یک اثر هنری که قرار است در دوسالانه ای با عنوان جهان اسلام به نمایش در آید، باید دارای چه ویژگی باشد.

آن روزها شاید کمتر کسی به این دو موضوع فکر کرد تا باز هم این روزها که تجربه های دوسالانه دوم گرافیک جهان اسلام بر دیوار مجموعه فرهنگی - هنری صبای تهران آویخته شده است ، بازهم علامت سوالی این گونه بر مقابل دیدگان مخاطب این آثار بنشیند که اصولا آثار به نمایش درآمده با چه معیاری در حوزه هنر گرافیک جهان اسلام می گنجند.

برای پاسخ به این پرسش شاید توجه به این موضوع بسیار مهم به نظر آید که آیا صرفا وجود و حضور عناصر و نقوش اسلامی در یک اثر گرافیکی می تواند نماد یک پوستر در حوزه جهان اسلام باشد؟ یا آن که هنرمند مسلمانی که اثری زیبا اما بدون المان های ذکر شده را خلق کرده در این مجال می گنجد یا خیر؟نزدیک به 70درصد پوسترهای به نمایش درآمده در دوسالانه امسال مربوط به بخش فلسطین این دوسالانه است و این درحالی است که رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران جایی گفته است که بسیاری از این آثار که به لاتین نوشته شده اند، از نظر گرافیکی اصولا غلط نوشته شده اند. اگر از نمایش مکرر برخی آثار دوسالانه امسال که بیشتر آنها پیش تر در نمایشگاه های دیگر ارائه شده اند بگذریم ، به برخی آثار برمی خوریم که اصولا هیچ نگاهی را در پس خویش یدک نمی کشند، حال آن که حتی خواسته باشند در حوزه هنر جهان اسلام و گرافیک اسلامی نیز بگنجند؛ اتفاقی که حتی در دوسالانه پیشین افتاد و چندین اثر با آن که در دوسالانه ای با نام و هویت اسلامی شرکت کرده بودند، اما مضامین غیراسلامی و حتی غیردینی داشتند.موضوعی که حتی مسوولان برگزاری دوسالانه را وادار کرد که در میانه راه نمایش ، چندین اثر را از روی دیوارها به پایین بکشند.

دوسالانه دوم جهان اسلام این روزها و در زمانه ای که هجمه تبلیغاتی بر روی این حوزه گرایش دینی به بالاترین حد خود رسیده است ، می تواند یک رسانه پر قدرت از سوی هنرمندان جهان اسلام باشد؛ زیرا اصولا کارکرد گرافیک در جهان معاصر کارکرد رسانه ای است. اما این روزها وقتی سالن های خالی از بازدید کننده این دوسالانه را می بینیم ، باید به چه فکر کنیم...باید دید که ما کارکرد رسانه را نمی دانیم یا اصولا آثار گرافیکی در دوسالانه ای با این نام عرضه نشده است.