۩۞۩ FACE OF WAR۩۞۩

دانلود-عکس-مطلب و...

۩۞۩ FACE OF WAR۩۞۩

دانلود-عکس-مطلب و...

کهکشان راه شیری(عکس)

 

عکس ۱


عکس ۲


عکس ۳


عکس ۴


کشف ریشه اصلی بوی هوا در سواحل دریا

نتایج و جزئیات این یافته جالب توجه که با تلاش گروهی از دانشمندان دانشگاه «است آنجلیا» درآمریکا حاصل شده است، در نشریه ساینس منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروفسور اندرو جانستون در این خصوص گفت: تا پیش از این تصور می شده است که تنفس هوای سواحل دریا به جهت اینکه شامل حجم قابل توجهی گاز ازن است، برای سلامتی و نشاط انسان مناسب است، حال آنکه ما در اشتباه بزرگی بوده ایم.

وی افزود: نخست اینکه این گاز ازون نیست بلکه گازی از سری متان است و دوم آنکه تنفس این گاز لزوما برای سلامتی انسان مزیتی ندارد.

به گفته دانشمندان این گاز به جز بوی خاصی که دارد، ویژگی های متعدد دیگری نیز دارد.

گزارش های بدست آمده حاکی از آن است که، باکتری شناسایی شده موجب انتشار میلیون ها تن از این گاز می شود. این باکتری در نزدیکی پلانکتون ها و گیاهان دریایی زندگی می کند و گاز تولیدی آنها نقش مهمی در ایجاد ابرها بر فراز اقیانوس ها دارد.

عدم استقبال بسیارى از کشورها از راهکارهاى مقابله‌ با گرمایش زمین

بدنبال انتشار گزارش تغییرات آب و هوایى و مطرح شدن راهکارهایى در مقابله با پدیده‌ى گرمایش زمین، اغلب کشورها واکنشى منفى نسبت به متدهاى مشخص ارائه شده اتخاذ کردند.

آمریکا که بزرگترین آلوده کنند‌ه‌ى محیط زیست در جهان است مخالفت خود را با تصمیم‌گیرى‌هاى یکجانبه اعلام کرد. نخست‌وزیر استرالیا جان هوارد از ادامه‌ى استفاده‌ از سوخت فسیلى حمایت کرد و هند واکنشى محتاطانه نسبت به نتایج گزارش نشان داد.

چین که در رده‌ى دوم آلوده‌کنندگان محیط زیست در سطح جهان قرار دارد، تاکنون واکنشى نشان نداده است. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان راهکارهاى تعیین حداکثر سرعت در اتوبانها و میزان خروج گاز لوله‌ى اگزوست از اتومبیل‌ها را رد کرد.

اندونزى که خود حدود دوهزار جزیره از مجموع ۱۸ هزار جزیره‌اش را بر اثر بالا آمدن آب دریاها از دست داده است، خواستار مقابله‌ى جدى با جنگل‌سوزى است و از نظارت بیشتر بر صنایع حمایت مى‌کند.

اعلام روز جهانی نجوم در سال ‪۱۳۸۶

روز جهانی نجوم در تاریخ اول اردیبهشت ‪ ۲۱) ۱۳۸۶‬آوریل ‪ (۲۰۰۷‬با هدف ترویج زیبایی‌های دانش ستاره‌شناسی در سراسر جهان توسط آماتورهای این رشته برگزار خواهد شد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت و گو با ایرنا گفت، همه ساله مابین ‪ ۱۵‬آوریل تا ‪ ۱۵‬مه روز شنبه‌ای که به تربیع اول ماه نزدیکتر باشد بعنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود.

مهندس "مسعود عتیقی" گفت: از آنجاییکه تعیین روز جهانی نجوم با نگرش نجومی انجام می‌پذیرد همه ساله روز متفاوتی در طول این ماه به روز جهانی نجوم اختصاص می‌یابد.

عتیقی افزود: از سوی دیگر به علت آنکه کره ماه (نزدیک‌ترین همسایه زمین) جرم دوست داشتنی آسمان محسوب می‌شود علاقمندان آماتور عشق خود نسبت به آسمان را با رصد این جرم زیبای آسمانی و سایر اجرام قابل رصد در شهرها با مردم ایران تقسیم می‌کنند.

وی گفت: همچنین در دهه اخیر روز دوشنبه ماقبل روز جهانی نجوم تا روز یکشنبه بعد از روز جهانی نجوم را بعنوان هفته جهانی نجوم نام‌گذاری کرده‌اند.

عتیقی گفت: انجمن نجوم آماتوری ایران و گروه‌های مختلف در کشور از سال ‪ ۱۳۸۰‬تا کنون با برگزاری رصدهای عمومی در پارک ها، فرهنگ سراها، برگزاری مسابقات نجومی، نمایش نقاشی کودکان و همایش‌ها و نشست‌های علمی نسبت به بزرگداشت این روز و هفته اقدام می‌کند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران افزود: لازم به ذکر است که برخی گروه‌های نجومی کشور با توجه به تعطیلی پایان هفته برنامه‌هایی را برای بزرگداشت روز جهانی نجوم در روز جمعه ( یک روز قبل از روز جهانی نجوم) برگزار می‌کنند.


ابری غول پیکر به بزرگی نیمی از ایالات متحده در قطب شمال «تیتان»

دکتر کریستف سوتن از دانشگاه نانستن در فرانسه و عضو تیم نقشه کشی بصری و مادون قرمز طیف سنجی در آزمایشگاه ناسا در کالیفرنیا در این زمینه گفت: ما می‌دانستیم که این ابر باید در این نقطه وجود داشته باشد اما از مشاهده اندازه و ساختار آن شگفت زده شدیم.

به گزارش ایسنا، ین آژانس اعلام کرد که کاسینی تصویر این ابر عظیم را در روز 29 دسامبر گرفته است. هم چنین در طول پرواز اطلاعاتی دیگری که در روز 13 ژانویه سال جاری میلادی انجام شد این ابر هنوز قابل مشاهده بود.

این دانشمندان خاطر نشان کردند که با انجام 16 پرواز اطلاعاتی بیشتر می‌توانند فرصتی برای ارزیابی و بررسی چگونگی تکامل سیستم این ابر بزرگ به مرور زمان بدست بیاورند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان پیش بینی می‌کنند که این ابر تا چندین سال در این نقطه معلق باقی بماند.

گلستان، پیشتاز جنگلکاری در ایران

استان گلستان در امر احیا و توسعه جنگل ها با میانگین سالانه ۴ هزار هکتار جنگلکاری، در کشور پیشتاز است.

مهندس «صفرقلی خواجه» مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان افزود: تا پایان سال ،۸۴ ۳۳۰۰ هکتار عرصه برای جنگلکاری خریداری که به توسعه و احیای جنگل های استان منجر شده است. وی تصریح کرد: برنامه احیا و توسعه جنگل در چهار استان شمالی کشور در حال اجرا است که استان گلستان با ۶۰ درصد عملیات جنگلکاری و احیا در این مورد رتبه نخست را داراست.

به گزارش آفتاب، خواجه برداشت چوب برای سوخت و چرای دام را از جمله عوامل تخریب کیفی جنگل ها دانست و گفت: جنگل های استان در آغاز تا حوالی رود قره سو ادامه داشته که احیای آنها تا نقطه آغازین امری ناشدنی به نظر می رسد اما استان گلستان در روند افزایشی توسعه جنگل های خود قرار دارد.

وی افزود: از آنجایی که انسان و دام به عنوان عوامل تخریب در ابتدا به بهترین نقاط جنگل آسیب می رسانند، لطمات شدیدی به کیفیت جنگل ها وارد آمده و هرچند جنگل ها وجود دارد اما مناسب ترین و بهترین گونه های موجود از میان می روند.

خواجه بیان داشت: رفع نیاز سوختی و چرای دام در جنگل ها از جمله دلایل تخریب سنتی عرصه هاست که به معیشت جنگل نشینان بستگی مستقیم دارد.

به گفته وی، طرح های عمرانی داخل جنگل ها مانند آبخیزداری و بهره برداری از معادن هرچند موجب تخریب این عرصه ها می شود اما به دلیل ایجاد اشتغال و بهبود شرایط زندگی اهالی می تواند بخشی از خسارات را جبران کند به همین خاطر طبق قانون، برداشت جنگل برای ایجاد طرح های عمرانی تا ۴ هکتار مجاز است.

خواجه گفت: بطور مثال فعال شدن تونل زغال سنگ در جنگل کمک به اشتغال جنگل نشینان است و این مسأله درآمد کسانی که در سطح جنگل ها فعالیت های دامداری و سنتی دارند را افزایش داده و از تخریب بیشتر عرصه های جنگلی جلوگیری می کند.

همچنین به گفته وی در دهه گذشته برداشت چوب از جنگل های گلستان از ۳۰۰ به ۱۲۰ هزار متر مکعب کاهش یافته است و هم اکنون استحصال چوب از جنگل های استان توسط ۵۶ شرکت بهره برداری در قالب طرح های جنگلداری و بطور مطالعه شده انجام می شود.

وی کاهش برداشت چوب از جنگل های استان را در راستای طرح صیانت از جنگل های شمال برشمرد و افزود: تخریب بی رویه جنگل ها موجب لخت شدن خاک، فرسایش و سیل در استان شده، است که بازسازی جنگل های نابود شده سیل خیزی این مناطق را جبران خواهد کرد.

استان گلستان دارای جنگل های انبوه کم نظیری است که از گونه های کمیاب و بازمانده دوره سوم زمین شناسی است و در حدود ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.

گرمایش زمین به احتمال زیاد کار بشر است

'هیات بین المللی بررسی تغییرات آب و هوایی' (IPCC) می گوید تغییرات جوی که در سراسر جهان مشاهده می شود به احتمال خیلی زیاد ناشی از عواملی است که بشر در آنها دست دارد.منظور "آی پی سی سی" از "احتمال خیلی زیاد" رقمی بیش از 90 درصد است.

این نهاد علمی درحال نهایی کردن مواضع خود در مورد برخی مسائل کلیدی به خصوص پیش بینی ها درباره بالا آمدن سطح آب ها است که آنها را طی یک گزارش عمده منتشر خواهد کرد.

اما مطالعه تازه ای که شب پیش از انتشار گزارش نهایی فاش شد نشان می دهد که گزارش های قبلی این گروه احتمالا بیش از حد محافظه کارانه بوده است.

به گزارش بی بی سی، پژوهش های یک گروه بین المللی از دانشمندان نتیجه گیری می کند که افزایش دما و سطح دریاها به اندازه حداکثر پیش بینی شده در گزارش سال 2001 "آی پی سی سی" یا بالاتر از آن بوده است.

نخستین بخش گزارش سال 2007 این گروه روز جمعه در پاریس منتشر خواهد شد.

طبق الگوهای کامپیوتری که ذوب شدن یخ های قطبی در آن محاسبه نشده است، در قرن جاری سطح آبها تا نیم متر بالا خواهد آمد.

محاسبات دیگر احتمال ذوب شدن تدریجی صفحات بزرگ یخی قطب را در بر می گیرد. هنوز در انتخاب میان این دو الگو میان دانشمندان اتفاق نظر وجود ندارد.

درباره میزان گرمایش نیز هنوز حکمی قطعی صادر نشده، اما دانشمندان بر آنند که تا پایان قرن آب و هوای کره زمین از 2 تا 4.5 درصد افزایش خواهد داشت.

دانشمندانی که در نشستی در این زمینه در پاریس گرد آمده اند قصد دارند نتیجه داده های هزاران کار پژوهشی را درباره دانش دگرگونی های آب و هوایی منتشر کنند.

کنفرانس پاریس به دگرگونی های جوی، عوامل مؤثر در آنها و شیوه مقابله با آنها و همچنین نحوه کاستن از اثرات گازهای گلخانه ای می پردازد.

دولتمردان و دانشمندان و گروه های مدافع محیط زیست با توجهی فزاینده کنفرانس علمی را دنبال می کنند زیرا انتظار می رود به بسیاری پرسش ها و کنجکاوی ها پاسخ بگوید.

گروه برنامه محیط زیست وابسته به سازمان ملل متحد از نایروبی گفته است که گزارش کنفرانس باید به بسیاری گفتگوها درباره عوامل اصلی گرمایش زمین پایان دهد.

برخی از کارشناسان و دانشمندان نظر داده اند که گرمایش زمین در وقوع توفان ها و سیلاب های قوی سال های گذشته دخیل بوده است. در درستی این نظر همچنان اختلاف نظر وجود دارد، اما احتمال دارد که کنفرانس بررسی تغییرات آب و هوایی پاریس به آن اعتبار بیشتری بدهد.